• 2
איך בוחרים מורה פרטי?

בעידן הנוכחי ישנו דגש גדול על חשיבות ואיכות הלימודים.

רבים מבינים כי השכלה עשויה לשפר את סיכוייהם להצליח בעולם גלובלי, מתוחכם ותחרותי; ואכן רבים משקיעים בכך בהתאם.

לעיתים קורה כי חומר הלימוד לא מובן דיו. התלמיד מרגיש שאינו שולט בחומר
במקצוע מסוים וחש שהוא זקוק לעזרה חיצונית, מעבר לנלמד בכיתה ובבית.

לכן, כיום, תלמידים רבים נעזרים במורה פרטי.

כיצד בוחרים
מורה פרטי מתוך מגוון היצע המורים הרחב הקיים באינטרט? הנה מספר טיפים:

1. יש לבדוק (לעומק) את הרקע של המורה הפרטי, לפי המידע המוצג באתר – יש לבדוק מה ההשכלה שלו/ ניסיון מקצועי ורלוונטיות למקצוע הלימוד ברמה המבוקשת.

2. המלצות – חשוב להתייחס להמלצות באתר לגבי המורה הפרטי – האם תלמידים היו מרוצים ממנו? האם ענה על הצרכים שלהם? עם זאת, חשוב לסייג ולומר שגם מורה פרטי ללא המלצות יכול להיות מורה פרטי מצויין, שרק התחיל ללמד ועדיין לא צבר די המלצות. שיחה קצרה עם המורה היא הכרחית ותבהיר לכם האם הוא עונה על הצרכים שלכם.

3. מחיר – גם פקטור המחיר חשוב. המחירים יכולים לנוע בין 60 ₪ ל-180 ₪ לשעת לימוד (תלוי גם באיזור גיאוגרפי). סביר כי סטודנט או בוגר תיכון יגבו מחיר נמוך יותר ממורים פרטיים מקצועיים. בכיתות נמוכות - גילאי היסודי - זה עשוי להספיק ורבים הסיכויים כי יוכלו לסייע להפנים היטב את החומר הנלמד. עם זאת, בכיתות גבוהות יותר, חשוב ללמוד עם מורה פרטי מוסמך המכיר את החומר הלימודי באופן מוחלט – גם אם המחיר גבוה יותר.

4. משך השיעור – מרבית השיעורים נעים בין 45-60 דקות. אנו ממליצים לברר זאת עם המורה הפרטי טרם סיכום על מחיר.

5. מהלך שיעור – כדאי לבדוק עם המורה הפרטי כיצד מעביר את השיעור. האם מבצע הקנייה של החומר ואז מתרגל? האם חוזר על הנלמד בכיתה ומשלב תרגול או האם מתמקד רק בתרגול?

6. זמינות – חשוב לבדוק את זמינות המורה הפרטי. אם מדובר במורה פרטי עמוס ועסוק, שאינו פנוי באופן מלא להתחייב על יום ושעה קבועים, כדאי לשקול להתקשר עם מורה פרטי אחר, גם אם הוא מצוין. זמינות המורה הפרטי ותדירות התרגולים חשובים לעין ערוך.

7. בדיקת התקדמות – קיימים מספר מדדים לבדוק האם התקדמתי בזכות המורה הפרטי – האם ההבנה שלי בכיתה השתפרה? האם הציונים שלי טובים יותר?

8. שיעור ניסיון – באתר "כאן לומדים" ישנם מורים פרטיים המציעים שיעור ניסיון או שיעור ראשון מוזל. אנו ממליצים לתאם שיעור ניסיון/מוזל, על מנת לבדוק את התאמת המורה הפרטי לתלמיד. כך תוכלו לבדוק אם יש "כימיה" בין המורה הפרטי לתלמיד ולהחליט על המשך ההתקשרות עמו.

כעת, כשיש ברשותכם את כל המידע הזה, נותר לכם רק לבחור מורה פרטי!

בהצלחה!

הוספת תגובה

תמונת המשתמש
ע"י יאיר
05/07/2023
יפה
תמונת המשתמש
ע"י אייל פרידמן
30/10/2017
מאמר מצויין