• 3
שיעורי בית – משימה להורים או לילדים?

שיעורי בית זו משימה שניתנת לילדים על בסיס יומי, מגילאי היסודי המוקדמים - לרוב כבר בכיתה א' ועד התיכון.

שיעורי הבית נועדו להוות ערך מוסף עבור התלמידים, מעבר לשעות הלימודים, לצורך תרגול והעשרת הידע שרכשו במהלך לימודיהם בביה"ס.

כך, התלמידים בד"כ יקבלו מנה מדודה של תרגול החומר הנלמד בבית ויגיעו למבחן הרבעון/המחצית מוכנים.

לכאורה נשמע פשוט, לא?  לא תמיד!

שיעורי הבית מהווים את אחד ממקורות הריב הנפוצים ביותר בקרב הורים וילדים.

ילדים רבים חוזרים עייפים לביתם ומעדיפים לדחות את מטלת השיעורים לשעות מאוחרות יותר. ההורים מתחילים "לנדנד" לילדיהם לסיים את מטלת השיעורים וכך מתחיל להיווצר מעין מחול שדים של תסכול ורוגז הדדיים.

הורים רבים נוהגים אף לפנות זמן, על מנת לשבת עם ילדיהם על שיעורי הבית ובכך מכלים את כל אחר הצהריים על מטלה המיועדת בכלל לא להם, אלא לילדיהם.

אז כיצד עושים זאת נכון?

1. ראשית, כדאי להבין ששיעורי הבית הם לא האחריות שלנו, ההורים. המפתח ללקיחת אחריות צריך להינתן לילדים. שיעורי הבית הם שלהם, כך גם מטלת הכנת המערכת.

2. רצוי ליצור בקרב הילדים הרגלים נכונים ללמידה. כבר מגיל צעיר כדאי לתחום את הכנת שיעורי הבית לשעות מסויימות, שנכונות עבורכם. אנו ממליצים להניח לילד לנוח מעט לאחר ביה"ס ולקראת השעה 15:00 לשבת ולהכין את שיעורי הבית. כך הילד יוכל לנצל את שארית היום למפגש עם חברים, לחוגים ולהנאות אחרות.

3. כדאי לפנות חצי שעה, בה תוכלו לסייע לילדכם בשיעורי הבית. חצי השעה הזו צריכה להיות מוסכמת מראש ורצוי שלא לחרוג ממנה. ילדכם צריך להבין כי אתם מתפנים מהעומס היומיומי שלכם עבורו, אך כי אינכם פנויים לעזרה לאורך כל שעות היום. הסכם זה יפנה גם אתכם, ההורים, מהדריכות המלווה את מהלך שיעורי הבית בכל יום ויום.
 
שינוי דפוסים קיימים בנוגע לשיעורי הבית עשוי לחולל פלאים בקרב ילדכם וליצור שינוי של ממש בבית. גם אם השינוי ייראה בתחילה כבלתי אפשרי, זיכרו כי זהו תהליך וכי אתם למעשה מלמדים את ילדכם שיעור חשוב בדרך לעצמאותו.
 

ומה לגבי למידה למבחנים? קראו כאן.

 

הוספת תגובה

תמונת המשתמש
ע"י אור כהן
17/12/2019
כל הכבוד לכם
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
23/12/2019
תודה אור :)
תמונת המשתמש
ע"י אפרת כהן
25/05/2019
תודה. מאוד עזר לי ולביתי. ממליצה בחום(:
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
26/05/2019
תודה אפרת :)
תמונת המשתמש
ע"י רוחי
16/01/2019
עצות מוצלחות ביותר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!