הכנה למבחני מחוננים שלב א'+ב'

במהלך שנת הלימודים מתקיים מבחן קבלה לתכניות הייחודיות למחוננים ולמצטיינים, לשם איתור תלמידים בכל בתי הספר, מבחן זה נקרא מבחן למחוננים שלב א'. במקומות בהם התוכנית מתחילה בכיתה ג', נערכים מבחנים למחוננים שלב א' בכיתה ב'; במקומות בהם התוכנית מתחילה בכיתה ד' נערכים מבחנים למחוננים שלב א' לתלמידי כיתה ג' בהתאמה.  בשלב הראשון מתבצע בביה"ס מבחן סינון.  המבחן נועד לסייע לסגל ביה"ס לבחור את התלמידים בעלי ההישגים הגבוהים ביותר בשכבה (כ- 15% מתלמידי השכבה), שיומלצו להיבחן במבחן הקרוי מבחן למחוננים שלב ב'. בשלב זה מתקיים מבחן קבוצתי, הנערך במרכזי בחינה, בשעות אחה"צ ונבדק על ידי הגוף הבוחן. כאן תמצאו קישורים רלוונטיים בכל הנוגע למבחני המחוננים. בנוסף, הכנה למבחני מחוננים כיתה ב + מבחן מחוננים כיתה ב.
 
נהניתם מתוכן האתר? שתפו את החברים  smiley
 
שימו heart בסוף העמוד ישנו פורום בנושא הכנה למבחני מחוננים, הפורום פתוח לכל בקשה או שאלה!
נשמח אם תוסיפו תגובות, שאלות והמלצות על חומרים נוספים (כולל קישורים לאתרים נוספים), שהייתם מעוניינים לראות באתר.

הוספת תגובה

תמונת המשתמש
ע"י מירב
26/03/2024
מעולה ומאוד עוזר למצוא חומרים למבחן המחוננים. תודה
תמונת המשתמש
ע"י סער כרמלי
06/05/2021
זה טוב מאוד
תמונת המשתמש
ע"י יעל
08/02/2021
שלום, רכשנו לביתי הכנה למבחן מחוננים שלב א׳ של מחונן מלידה, היינו מאוד מרוצים היא עברה את המבחן בהצלחה, עכשיו רכשנו גם את הערכה של הכנה למבחן מחוננים שלב ב של אותה החברה, ראינו שיש המון שאלות ובאמת הערכה מאוד איכותית, אבל אנו מאוד רוצים שהיא תעבור את המבחן ותצליח להתקבל לתוכנית של מחוננים, שאלתי היא: האם כדאי לרכוש הכנה של חברה נוספת? או שהערכה של מחונן מלידה מספיקה על מנת לכסות את כל חומר הלימוד.
תמונת המשתמש
ע"י לילך
06/01/2021
האם יש לכם המלצה מאיפה כדאי לקנות לומדה/חוברת הכנה לשלב ב'
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
07/01/2021
היי לילך, ישנן הרבה המלצות בעמוד זה בנושא הכנה למבחני מחוננים. ישנם קישורים ללומדות ולחוברות הכנה המתאימות לשלב ב'. אנו ממליצים לעבור על ההמלצות הרבות באתר ולהתרשם בהתאם. בהצלחה :)
תמונת המשתמש
ע"י מאיה
15/01/2020
שלום, על אף שאני יודעת שהצלחת הילד לעבור את שלב ב' במבחן הינה יחסית לשאר הציונים של כלל התלמידים, אך רוצה בכל זאת לשאול אם בני למשל מצליח בכל פרק לענות על 24 שאלות נכונות מתוך 30, האם הוא בכיוון טוב..?
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
16/01/2020
היי מאיה, ראשית אנו ממליצים לך להבין ולמפות באילו סוגי שאלות בנך מתקשה ולנסות להתרכז בהן, לצורך תרגול והכנה. תרגול טוב יסייע לו להבין את השאלות טוב יותר בזמן המבחן. יחד עם זאת, חשוב לזכור שגם עם תרגול מתאים אחוז קטן מהנבחנים (1.5%-3%) מאותר למסגרות של מחוננים, שכן כפי שכתבת, כל ילד נבחן ביחס לקבוצת הנבחנים האחרים, לכן קשה לייעץ באופן מוחלט בעניין זה. בהצלחה :)
תמונת המשתמש
ע"י שולמית יגר
22/12/2019
שלום, רציתי לשאול האם יש בכלל התאמה כלשהי בין כל הערכות הללו שאתרים מנסים למכור עובר הכנה לבמחן שלב ב והמבחן עצמו. הרי השנה מבחני יהיו של מכון קרני ולא ברור אם המתכונת שונתה. כל המבחנים אני מבינה זה משנים שעבורו. לא ברור לי האם שווה בכלל להשקיע סכומים של כסף....זה עולה די הרבה. תודה על התיחסות.
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
23/12/2019
היי שולמית, ראשית נציין שהמבחנים המוצעים הם לא מטעם אתר כאן לומדים. שנית, אנו מאמינים שהמכונים השונים עשו התאמות למבחני מכון קרני. יחד עם זאת, גם אם ההתאמה איננה מושלמת, סביר להניח שהמבחנים שהתלמיד יתרגל יסייעו לו מאוד ברגע האמת; כלומר, במבחן עצמו. בהצלחה :)
תמונת המשתמש
ע"י ליאורה
23/11/2019
האם קיים קובץ למבחן מחוננים לכולים לחטיבה? כיתה ז'. תודה
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
23/11/2019
היי ליאורה, בשלב זה לא קיים קובץ למבחן מחוננים לעולים לחטיבה. אנו מוסיפים חומרים כל הזמן. מומלץ לעקוב. בהצלחה :)
תמונת המשתמש
ע"י מרק
05/11/2019
שלום רב, מניסיונכם, מאיזה אתר מומלץ לרכוש ספרי הכנה לשלב ב (כיתה ב)? תודה מראש, מרק
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
05/11/2019
מרק שלום, מניסיוננו כדאי לרכוש את הערכה של מכון נועם; זאת מכיוון שהיא מקיפה, יסודית ומספקת סימולציות המדמות את המבחן ותרגולים על פי חלוקה לנושאים. בהצלחה :)
תמונת המשתמש
ע"י אליאור
27/06/2019
שלום. האם מישהו מכיר ספרי הכנה למבחן שלב א?
תמונת המשתמש
ע"י מישל
04/12/2018
שלום רב, בני עבר את מבחן שלב א לאיתור מחוננים. האם צריך להמתין לזימון דרך בית הספר למבלן שלב ב'? או שיש לבצע פעולה מסויימת כדי להיכלל ברשימת הנבחנים.
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
05/12/2018
מישל שלום, בנך אמור לקבל זימון למבחן שלב ב' בסביבות החודשים ינואר פברואר. הזימון יישלח ממכון סאלד לביתכם או לביה"ס. מומלץ לברר עם צוות ביה"ס סמוך לחודשים אלה. בהצלחה רבה :)
תמונת המשתמש
ע"י סילבי
02/12/2018
שלום, קודם כל אני מודה לך על התייחסותכם ועל התשובה המהירה. אבל באזורי מעבר לבית ספר לרום שנותן שירות של שעתיים בשבוע לילדים אלו ( בני היה שם שנה שעברה) אין בית ספר יום יומי לילדים כאלו קטנים. רק מכיתה ז אני יוכל לעביר אותו. עד אז מה עושים איך מערכת החינוך עוזרת במצבים אלו?
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
02/12/2018
היי סילבי. במידה ואין באיזור מגורייך מסגרת חינוכית למחוננים בגילאי היסודי, אנו ממליצים לך על שתי אופציות. האחת היא לבדוק לגבי מרכזים חד שבועיים, שנותנים מענה לילדים מחוננים. בכל עיר אמור להיות מרכז כזה. במקביל אנו ממליצים לקבוע פגישה עם הצוות החינוכי בבית הספר, על מנת לגבש תוכנית העשרה מתאימה עבורו. כך הוא ילמד בהתאם לרמתו ולא ישתעמם בכיתה. כדאי גם לבדוק עם מינהל החינוך באיזור מגורייך איזה חלופות הם מציעים לילדים מחוננים עד לחטיבה. ייתכן שיש תוכניות מתאימות שטרם הוצעו לך. בהצלחה !
תמונת המשתמש
ע"י סילבי
30/11/2018
שלום, אני קראתי את כל הכתבות בנושא ילדים מחוננים. אני אימא לילד כיתה ב שעבר שלב ראשון באיתור. בני דומה בהתנהגותו אחד על אחד לכתבה על מחוננים ובעיות קשב. עבר הבחוני מוקסו ופסיכיאטרי תוצאות שלילית . אבל בבית ספר סיוטים מהמורים והמערכת שלא מקבלת שהוא סובל מבעיות של ילדים חכמים במיוחד או מחוננים. אז שאלתי הליכם היא עם המורים יודעים משהו על סוגיה ילדים אלו, כי כנראה שכל מה שכתוב עליהם אינו מוכר לכל מערכת החינוך והם גם לא מקבלים את זה.
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
02/12/2018
סילבי שלום. את מתארת שבנך עבר את השלב הראשון של מבחני האיתור וזה סימן מעודד. מורים מודעים לסוגיה זו, אך במידה והוא אכן יאובחן כמחונן ותחליטי להעביר אותו לבי"ס למחוננים - אנו בטוחים שהוא יקבל מענה הולם מצוות ביה"ס וימצא את מקומו. בהצלחה :)
תמונת המשתמש
ע"י ענת
24/11/2018
שלום, אני אמא לילד בן ארבע שלדעתי יש לו יכולות מדהימות, נראה לי שהוא מחונן, יש לו זיכרון מדהים, כל ספר שאנו קוראים הוא זוכר בע"פ לאחר מספר פעמים של קריאה, האם כדאי לדעתכם לבדוק את זה?
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
25/11/2018
שלום ענת, אנו ממליצים להיכנס לקטגוריה "איך תדעו אם ילדכם מחונן" - שם ניתן לקרוא מידע רלוונטי ולקבל טיפים רבים, הקשורים באבחון מחוננים. במידת הצורך, ניתן לפנות לאיש מקצוע, המתמחה בתחום. בהצלחה :)
תמונת המשתמש
ע"י דנית
28/10/2018
אשמח לקבל המלצה על תוכנה מומלצת למבחני מחוננים. תודה
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
28/10/2018
דנית שלום, אנו ממליצים לאפשר לילד להתנסות בכל התוכנות החינמיות למבחני מחוננים, מאחר לכל תוכנה היתרונות שלה. כך תוכלו להחליט מה הכי טוב ומתאים עבורכם. בהצלחה :)
תמונת המשתמש
ע"י אמא
04/10/2018
תודה על כל ריכוז החומר למחוננים עזר לי מאוד
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
07/10/2018
בכיף אמא ובהצלחה :)