• 6

איך ניתן לשפר את האנגלית?

חדש מבית אתר כאן לומדים!!!  3 ספרי לימוד באנגלית: "דקדוק באנגלית בקלות", "אנסין בקלות", "המדריך המושלם לכתיבת חיבור באנגלית" עם הסברים בעברית
הספרים נותנים מענה מפורט ומקיף לכל נושאי הלימוד באנגלית, כולל דוגמאות ותרגולים רבים. 

להצגת הספרים לחצו כאן 


לכולנו ברור שהיום קשה "להסתדר" ללא השפה האנגלית.

זו שפה מדוברת מאוד גם במדינתנו; אנו מאזינים לשירים באנגלית, רואים סרטים וסדרות באנגלית, צורכים את התרבות האמריקאית, ואפילו חנויות ומסעדות רבות נושאות שמות בשפה האנגלית...

למעשה השפה הזו נמצאת בכל מקום. אז למה שלא ננצל את העובדה הזו לטובתנו?
 
הנה כמה טיפים לשיפור
השפה האנגלית:

מעוניינים בשיעור פרטי באנגלית? באתר כאן לומדים תמצאו מגוון עצום של מורים פרטיים לאנגלית שיעזרו לכם לשפר את האנגלית. ניתן למצוא את המורה המתאים לכם, לפי סינון של מחיר, מוסד לימודים בו למד, מקום לימוד ועוד.

1. כשאתם רואים סרט החליפו את הכתוביות לאנגלית. אם אתם יכולים, הורידו אותן בכלל.

2. אם מתאפשר לכם – האזינו לתוכניות באנגלית/ לסרטים עם אוזניות. מובטח לכם כי תשמעו את המילים טוב יותר וכך תדעו כיצד להגות כהלכה את המילים באנגלית.

כך גם תשתפר מיומנות ההאזנה בהמשך לצורך הבנת
קטע האזנה / קטע הבנת הנשמע במיצ"ב ובבגרות. 

3. אנחנו מאזינים לשירים כל יום. הוציאו מילים של שיר באנגלית שאתם אוהבים באמת ולימדו אותן. מובטח לכם שההנאה מהשיר תגדל לעין שיעור ברגע שתבינו אותו לחלוטין!

4. אנו קוראים חדשות כל יום כל היום. לפחות פעמיים בשבוע נסו לקרוא חדשות באנגלית. אפילו רק את המבזקים. אתם תראו שמפעם לפעם הקליטה שלכם משתפרת.

5. לא אוהבים לקרוא חדשות אונליין?  עשו מנוי לעיתון יומי/שבועי באנגלית.

6. קלישאתי אבל כל כך נכון - קחו ספר ליד!  קריאה של ספר באנגלית לא תשתווה לשום דבר אחר. רק כך תלמדו כיצד המילה כתובה, מהי הצורה הדקדוקית הנכונה וכיצד עליכם לבנות משפט (גם להתחיל עם כיפה אדומה זה בסדר..)

7. הסתובבו עם פנקס קטן. בכל יום רישמו בו חמש מילים חדשות. בתוך כחודשיים אוצר המילים שלכם יגדל באופן משמעותי!

8. החליפו את שפת המשתמש בסמארטפון לאנגלית; באותה הרוח, השתמשו באפליקציות בשפה האנגלית. מובטח לכם שתלמדו מילים חדשות ומאוד שימושיות. בנוסף, החליפו את הקול המדבר בוויז לקול בשפה האנגלית. אתם תתפלאו לראות כיצד אפילו ההגייה שלכם של מילים באנגלית תשתפר בעקבות האזנה חוזרת ונשנית להן.

9. אם אתם לא מתעצלים ובאמת מעוניינים להטמיע בקרבכם את השפה האנגלית - אמצו את הטיפ הבא: הדביקו על חפצים את שמותיהם באנגלית. הטיפ הזה עשוי להיות טיפ מנצח לילדים שרק התחילו לקרוא עברית. אפשר להדביק מדבקות על חפצים בעברית אנגלית (כותבים את המילה האנגלית בעברית: למשל שולחן - טייבל וכן הלאה). מובטח לכם שילדיכם וגם אתם תקלטו את שמות החפצים השונים במהרה. 

10. יש לכם חבר או בן משפחה דובר אנגלית או לפחות כזה עם אנגלית השגורה בפיו ברמת שפת אם? בקשו ממנו לנהל איתכם שיחות באנגלית. זה לא הזמן להתבייש; באופן זה תלמדו להשתמש בשפה הלכה למעשה ובסופו של דבר תצאו נשכרים מהתהליך, גם לצורך ה
בגרות בע"פ

11. Practice makes perfect - אמצו לכם לפחות 3 טיפים והיו עקביים בשימוש בהם. אתם תשימו לב שמידי יום אתם משפרים את השפה האנגלית שלכם ומתחילים ליהנות ממנה. 


אז קדימה לעבודה. האנגלית נמצאת בכל מקום. בואו נהנה מעובדה זו ונתחיל ללמוד..



המאמר נכתב על ידי קרן חסדאי-פרץ, מורה לאנגלית בתיכון.
בעלת תואר ראשון במנהל עסקים, תעודת הוראה ותואר שני בהוראת אנגלית, בעלת תעודת הוראה מתקנת באנגלית מאוניברסיטת בר אילן ובודקת בגרויות מטעם משרד החינוך.

לקריאת מאמרים נוספים:

כיצד מומלץ לפתור אנסין באנגלית?

איך לכתוב חיבור מנצח באנגלית

כללי דקדוק באנגלית - כל הזמנים!

טבלת זמנים באנגלית
 להדפסה

כללי דקדוק באנגלית - כללים בסיסיים חשובים

Conditionals - משפטי תנאי באנגלית
 

Comparison of Adjectives - השוואת שמות תואר

 
מבחנים אמריקאים - איך להצליח וממה להיזהר

למה חשוב ללמוד אנגלית?


בהצלחה smileyyes



לתרגול האנגלית לכיתה ז'

לתרגול האנגלית לכיתה ח'

לתרגול האנגלית לכיתה ט'

לתרגול האנגלית לכיתה י'

לתרגול האנגלית לכיתה י"א

לתרגול האנגלית לכיתה י"ב

לתרגול האנגלית לשאר הכיתות - יש לבחור כיתה רצויה

הוספת תגובה

תמונת המשתמש
ע"י תמר
04/05/2023
עזרתם מללללאאאאאאא רוב תודות ישר כח עצום
תמונת המשתמש
ע"י איפה אפשר למצוא סיכומים לספרות אנגלית שצריך לבגרות 4 יחל
03/11/2020
איפה אפשר למצוא סיכומים לספרות אנגלית שצריך לבגרות 4 יחל
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
04/11/2020
באתר יש סיכומים לספרות של 4 יח"ל באנגלית. בכיתה י"א/י"ב בלשונית אנגלית - יש חומרים ל-module d - שם תמצא/י סיכומים רלוונטיים. בהצלחה :)
תמונת המשתמש
ע"י הודיה
05/07/2020
היי אני אלופה בדקדוק אבל ממש לא באוצר מילים, אני צריכה לחזור על כל מילה מלא פעמים ולכתוב אותה בלי סוף ורק אז אני בקושי קולטת, לכל מילה אני נותנת רמז כי זה מה שהכי מציל אותי, אבל אני כבר מבולבלת ברמזים אני לא יודעת להגה את המילה ואני קוראת אותה לפי האותיות ניקוד למשל- simpie-אז אני קוראת- סימפלה עם סגול, יש לי גם בעיה בשגיאות כתיב, שזה חש לי גם בעברית, אני מממש טובה בדקדוק אבל הקטע הזה תוקע אותי מלעלות לרבה יותר גבוהה וסתם לדבר באנגלית... ממש תודה אתם מצילים אותי, אתם עוזרים לי ברמותתתתת! אשמח לקבל תשובה...
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
06/07/2020
היי הודיה, על מנת לשפר את האנגלית מומלץ להיעזר בטיפים שצירפנו פה במאמר. בנוסף, אולי כדאי לקחת מספר שיעורים פרטיים עם מורה פרטי לאנגלית, על מנת לחזק את השפה ואת הביטחון כלפי השפה במקביל. בהצלחה :)
תמונת המשתמש
ע"י נועה
02/07/2020
אני מתה כבר לדעת אנגלית אבל אני לא יודעת איך ללמוד לבד בלי הביה"ס כי חופש עכשיו ואני לא אוהבת לקרוא ספרים באנגלית וסרטים אני רואה וזה באמת עוזר לי, אבל זה לא מספיק לי כי אני כבר לומדת אנגלית 5 שנים ואני עדיין לא מספיק טובה (אני בת 14) ואני רוצה כבר לדעת לדבר פחות חשוב לי הדקדוק כי יבינו אותי גם ככה מה אני יכולה לעשות שבאמת יעזור לי ללמוד?????(אגב, אני חרדית ולכן יש לי פחות אמצעים ללמוד). אלף תודות!!!!!!!!!!!!
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
06/07/2020
היי נועה, במקביל לצפייה בסרטים באנגלית, נסי לתרגל את האנגלית באמצעות חומרי הלימוד שיש באתר. תוכלי לתרגל מבחנים עם תשובות ו/או להיעזר בקישורים לתרגולי אונליין באנגלית וכך לשפר את השפה. בהצלחה :)
תמונת המשתמש
ע"י ליאור
20/02/2020
איך אני יכולה ללמוד אנגלית
תמונת המשתמש
ע"י מערכת כאן לומדים
23/02/2020
היי ליאור,מלבד הטיפים שיש פה באתר, כדי ללמוד אנגלית (או כל שפה לצורך העניין) מומלץ לקחת ספר ליד ולהתחיל לקרוא. כך תוכלי להיחשף לדקדוק נכון ולאוצר מילים עשיר ומגוון. בנוסף, יש באתר המון תרגולים באנגלית לפי כיתות - כך שתוכלי לתרגל הן דקדוק והן אוצר מילים ו/או אנסין. זכרי ששפה ניתן לשפר לאורך זמן - אנו פשוט צריכים להיות ערוכים להשקיע בכך זמן ורצון. בהצלחה :)
תמונת המשתמש
ע"י רוני
27/05/2019
מגניב!!!!!!!!!!!!!!