• 1

מהי הפרעת קשב וריכוז?

הפרעת קשב וריכוז הנה הפרעה שמקורה במערכת העצבים המרכזית והיא מתאפיינת בקשיי קשב וריכוז (ADD) ולעיתים גם בהיפראקטביות ובאימפולסיביות (ADHD).

הפרעה זו באה לידי ביטוי במספר קשיים כגון: קושי להתרכז, קושי לעבד מידע ולזכור אותו ומשפיעה על אופן וחוויית הלמידה , אצל ילדים ומבוגרים כאחד.

מלבד ההשפעה הדרסטית על איכות הלמידה, הפרעה זו עשויה להפריע בתחומים נוספים כגון: עבודה, זוגיות וכד'.

הפרעת קשב וריכוז היא תופעה שכיחה בקרב האוכלוסייה, היא מתפתחת במשך חמש שנות החיים הראשונות של הילדים ואינה נעלמת בשלב מסוים, ולמעשה ניתן למצוא אותה בכל שכבות הגיל. על כן, ראוי וצריך לאבחן את ההפרעה הזו בזמן ולטפל בה באופן מקצועי וביעילות מירבית.

אז כיצד מטפלים?


בהפרעות קשב וריכוז ניתן לטפל בשילוב של שלושה אמצעים: טיפול תרופתי, טיפול התנהגותי וטיפול פסיכולוגי, תוך קיום תיאום בין הגורם המטפל, ההורים וביה"ס.

טיפול תרופתי יינתן רק על ידי פסיכיאטר או נוירולוג ילדים, היודע איזו תרופה להתאים לילדכם, על מנת לסייע לו להתמודד עם הפרעת הקשב.

טיפול תרופתי עשוי לסייע לילד לשפר את יכולות הריכוז וכן להפחית היפראקטיביות.

תרופות נפוצות הן ריטלין וקונצרטה, אך אל תיבהלו אם הרופא ימליץ לכם גם על תרופה אחרת, כיוון שקיימות תרופות רבות אחרות (מפורסמות פחות) שעשויות לעזור.

טיפול התנהגותי יינתן על ידי מומחה בתחום של עיצוב התנהגות, כגון: פסיכולוג, עובד סוציאלי, מאמן אישי, קלינאי תקשורת, מרפא בעיסוק ועוד ; והוא נועד לסייע לילד לשנות הרגלים המזיקים לו להרגלים מועילים יותר. 

טיפול פסיכולוגי יהווה טיפול  משלים לעיצוב ההתנהגות ולמתן תרופה. הפסיכולוג עשוי לסייע לילד לחזק את ביטחונו העצמי ואת יכולתו להתמודד עם קשיים בדרך.

אם אתם חשים שילדכם מתמודד עם קשיים אלה, אל תהססו והתחילו לטפל בכך עוד היום! גשו לרופא המשפחה והתייעצו עמו כיצד לאבחן את הילד.

בהצלחה!

במאמר הבא תוכלו לקרוא, כיצד אזהה האם ליילדי יש הפרעת קשב וריכוז? מהם התסמינים?

 
 

הוספת תגובה

תמונת המשתמש
ע"י דקלה ארגיאן
03/11/2020
אתר נחמד