• 1

מבחנים אמריקאים - איך להצליח וממה להיזהר?


חדש מבית אתר כאן לומדים!!!  3 ספרי לימוד באנגלית: "דקדוק באנגלית בקלות", "אנסין בקלות", "המדריך המושלם לכתיבת חיבור באנגלית" עם הסברים בעברית
הספרים נותנים מענה מפורט ומקיף לכל נושאי הלימוד באנגלית, כולל דוגמאות ותרגולים רבים. 

להצגת הספרים לחצו כאן 


מבחנים אמריקאים, בעברית או באנגלית– לכאורה מבחנים פשוטים לא?

אז זהו, שזה לא תמיד כך.


פעמים רבות אנו חשים שלמדנו היטב, שהחומר שהקפדנו לשנן ממש "יושב" לנו טוב ופתאום מופיעה שאלה אמריקאית כל כך מבלבלת שאנו נתקפים חוסר ביטחון ולא יודעים מה לסמן.

כך גם לגבי קטעי קריאה בעברית או באנגלית (
אנסין/UNSEEN); הרגשנו שממש הבנו את הפסקה, אבל השאלה פתאום לא "מסתדרת" לנו, הכל נראה דומה ואנחנו מוצאים עצמנו מבולבלים וחסרי אונים. מה לסמן?!

קרה לכם?

שאלות אמריקאיות, מטבען, נועדו לבלבל אותנו.

אז איך בכל זאת נצליח לענות עליהן באופן הטוב ביותר? או יותר נכון, איך לעבור מבחן אמריקאי?

אל דאגה, אנחנו פה בשביל לעשות לכם סדר.

הנה כמה שיטות לעבור מבחן אמריקאי:


 
"רוצים לתרגל למידה למבחנים עם מורה פרטי? באתר כאן לומדים תמצאו מגוון עצום של מורים לאנגלית שיעזרו לכם לתרגל באופן הטוב ביותר. לחצו כאן כדי למצוא מורה פרטי המתאים לפי סינון של מחיר, מוסד לימודים בו למד, מקום לימוד ועוד."



    1. ככלל, מומלץ לנסות לענות על השאלה בעצמכם, מבלי לקרוא את האופציות של התשובות. אתם תופתעו לגלות עד כמה תהליך זה יקל עליכם לבחור את התשובה הנכונה.

    2. קיראו היטב את השאלה. שינויי נוסח מזעריים, עלולים לשנות את כל השאלה. אם שאלו "מה" ויש תשובה על "למה", זהו בהחלט מסיח! לאחר שקראתם את התשובות חיזרו תמיד לשאלה וראו מה עונה עליה   הכי טוב.

    3. לעיתים נקבל תשובה שממש כתובה בלשון הטקסט – כאן כדאי להיזהר. סביר להניח שזה מסיח נוסף, שנועד לבלבל אותנו ולגרום לנו לסמן תשובה שגויה.

    4. פעמים רבות נדמה לנו שזיהינו מהי התשובה הנכונה כבר בהתחלה ואנו מוותרים על קריאת שאר האופציות. Big mistake!  אחת משאר האופציות עשויה להיות התשובה הנכונה יותר. זיכרו כי לעיתים אף שינוי קל במילת יחס עשוי לשנות את כל משמעות התשובה.

    5. שאלה אמריקאית בבחינת הבגרות באנגלית בנויה מארבע תשובות אפשריות. בד"כ שתי תשובות ניתן לפסול על הסף. הקפידו לעשות זאת. קודם כל סמנו איקס ליד שתי התשובות שנראות שגויות ואז עברו לשתי התשובות הנותרות. שתי התשובות הנותרות תיראנה נכונות. כאן חשוב להיזהר ולסמן את התשובה הנכונה ביותר. לאחר שבחרתם תשובה, חיזרו לשאלה. האם התשובה שבחרתם עונה עליה באופן הטוב ביותר? מעולה. כנראה שזו התשובה הנכונה!
 
    6. סיימתם את תהליך בחירת התשובה הנכונה וסימנתם אותה? יופי, אל תשנו את זה. לרוב, שינוי תשובה בסוף המבחן יוביל לסימון תשובה שגויה, שנובע מלחץ ובלבול (כל המידע/האנסין כבר מתבלבל לנו).

     
    7. אולי העצה הכי חשובה! עיבדו בנחת. אין טעם לעבוד מתוך לחץ, בשביל מה זה טוב? תכננו היטב את זמן הבחינה והשאירו קצת זמן לבדיקה.
אם תעבדו לפי הטיפים האלה מובטח לכם מבחן אמריקאי מוצלח.


המאמר נכתב על ידי קרן חסדאי-פרץ, מורה לאנגלית בתיכון.
בעלת תואר ראשון במנהל עסקים, תעודת הוראה ותואר שני בהוראת אנגלית וכן בעלת תעודת הוראה מתקנת באנגלית מאוניברסיטת בר אילן.

מומלץ לקרוא את המאמר:

כיצד ללמוד למבחן – טיפים שימושיים​

בהצלחה yessmiley


לקריאת מאמרים נוספים:


כיצד מומלץ לפתור אנסין באנגלית?

איך לכתוב חיבור מנצח באנגלית

כללי דקדוק באנגלית - כל הזמנים!

כללי דקדוק באנגלית - כללים בסיסיים חשובים

טבלת זמנים באנגלית
 להדפסה

Conditionals - משפטי תנאי באנגלית

Passive/Active - פעיל/סביל באנגלית

 

Comparison of Adjectives - השוואת שמות תואר

 
כיצד ניתן לשפר את האנגלית

למה חשוב ללמוד אנגלית?

הוספת תגובה

תמונת המשתמש
ע"י nice
11/11/2021
nice